A hosszú motormentes évek alatt és már azt megelőzően is a Honda VFR800 volt az általam egyik leginkább birtokolni kívánt kétkerekű, egyszer nagy felindulásból majdnem vettünk is. A kinézete még a mai napig is lenyűgöz (hasonló érzés a Honda CB1000R fotói láttán tölt el), szinte mindig feláll a szőr a hátamon ha meglátom a két, ülés alá felhúzott kidörrentőjét vagy az egyoldalú lengőkart... De nem csak én vagyok így ezzel, hiszen a már több évtizedes múltra visszatekintő modell rengeteg szakmai és egyéb díjat besöpört. Néhányan mégis unalmasnak tartják a nagyjából 2002 óta változatlan formavilágot, de ez legyen az ő problémájuk...
Milliónyi tesztet lehet találni a neten és a legutolsó is igazából egyetlen gyenge (ha lehet ennek nevezni) láncszemet talált, ez pedig a kétszelepes és négyszelepes üzemmód közötti váltás (a Honda javára legyen írva, hogy ezen az évek múlásával folyamatosan próbáltak finomítani). Ennek lényege, hogy alacsony és közepes fordulatszámon csupán két szelepet működtet, míg a magasabb tartományban már négy szelep dolgozik. A VTEC rendszer egyébként a négykerekűekből lett átültetve. Jeff Buchanan (igen jól sikerült) írása még az ABS-t említi kicsit problémásnak, mivel szerinte agresszív fékezéskor az első féket használva kicsit jobban beleszól a dolgokba a rendszer mint kellene. Mivel még soha nem volt szerencsém eme gyönyörű masinát kipróbálni, így személyes véleményt nem tudok ezekkel a dolgokkal kapcsolatban alkotni, bár szerintem a fékezéssel kapcsolatos dolgok tuti nem fenyegetnek, mivel rövid motoros pályafutásom alatt sem tartoztak a vadabb motorosok közé. Eme jó szokásomat szeretném is megtartani az újkori motoros jövőmben...
Számomra egyetlen olyan dolog van ami kicsit elriaszt a VFR-től, az pedig a súlya. Az ABS-el szerelt változat saját tömege 249 kg, ami a GS500 kb. 180 kg-ja után óvatosságra int. Vagy lehet gyúrnom kéne?:-) Divatmotoros is írta az egyik kommentjében, hogy városi araszolgatásra nem éppen a legideálisabb, gondolom ez is a súlya miatt lehet... Mint már írtam, én az idő nagyrészében ingázásra használnám Biatorbágy és Budapest között, bár szerencsére nem kell mélyen a városba bemennem, így az érintendő dugók száma sem olyan nagy (azért a Budakeszi és Szilágyi Erzsébet fasor általában mindig elég zsúfolt). Viszont az ülését elnézve, nem hiszem hogy a napi 50 km-es ingázás maranadó nyomokat hagyna a hátsó felemen fájdalom formájában. De szerintem a párom sem panaszkodna túl sokat a hátsó ülésen és a kapaszkodók kinézete is reménykeltő rajta.
A papíron 110 LE-t produkáló erőforrás a maga 80 Nm-es nyomatékával szerintem bőven megfelelő lenne a számomra, sőt! Nem tudom, hogy a plexi milyen szélvédelmet nyújt, de amint látom a tartozékok között lehet találni magasabb szélvédőt és szinre fújt oldaldoboz szettet és hátsó dobozt is. De nagy valószinűséggel ezek valamilyen utángyártott változattal is helyettesíthetőek, jóval kedvezőbb áron. Ha már szóba került a szín kérdése, akkor nem tudom elkerülni azt sem, hogy szerintem a mostani felhozatalból az ezüst változat mutat a legjobban, de piros/bordó változat is igazán impozáns, a fekete már kicsit túl egyhangú számomra.
Már elég régóta megy a pletyka egy V5-ös (de volt már V4-es is) 1200-as VFR-ről, ami le is váltaná a Blackbird-öt, de a legújabb pletykák és fotómontázsok már egy 1000-es VFR-öl szólnak. A spanyol Solomoto szerint a jövőre debütáló RVF1000 új, 200 lóerős V4-es erőforrását kapná meg a VFR, amiből száműzve lesz a kritizált VTEC is... Bárhogy is lesz, egy új modell biztosan kedvező hatással lesz a 800-as modell árára. Jelenleg az alapváltozathoz 2 648 000 Ft-ért lehet hozzájutani a regisztrációs adóval együtt, az ABS-el felspékelt változatért pedig papíron 2 848 000 Ft-ot kell leperkálni. De szerintem a gyakorlatban meg lehet úszni egy-kétszázezer forinttal olcsóbban is…A Honda többek között arról is hires, hogy a többi gyártóhoz képest jobban tartja az árát. Körülnézve a használtpiacon viszonylag szűk kinálatot lehet találni, de viszonylag kevés kilométert (10e-20e között) 2-3 éves modellt már két millió alatt meg lehet szerezni. Bár itt képbe jöhet a finanszírozás kérdése is, mint fontos tényező. Gondolom az autókhoz hasonlóan, az új kétkerekűekre jóval kedvezőbb konstrukciókat lehet találni, mint használt példányokra és így hosszútávon még kisebb a különbség az új és használt között…
Nagy kedvem lett most kipróbálni egyet, de sajna még bukós sincs, hogy betoppanjak egy kereskedésbe üléspróbára...
Utolsó kommentek