Hirtelen felindulásból családostúl ellátogattunk a Váci úton lévő Frontosa-ba és feleségemmel elismerően bólogattunk miközben a kiállított tűzpiros Triumph Sprint ST-t szemlélgettük (a gyerek meg közben krosszmotorok után kutatott:-)). Szóval vissza kell vonnom a háromhengeres külsejével kapcsolatban tett felelőtlen jelzőket, igenis jól mutat a motor élőben. Még annak ellenére is, hogy a piros szín nem igazán jön be. Az eladó kicsit elkeserített viszont, mivel a három doboz kb. fél millát kóstál hozzá jelenleg. De állítólag jövőre már gyári tartozékok lesznek a dobozok, ami nyilvánvalóan hatással lesz az árára is. Az eladó nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyivel fogja a 2,9 milliós árat növelni, a tippje 3,2-3,3 millió volt. Azért ez már nem kevés... Ráadásul a srác állítása szerint náluk nem igazán szokott semmiféle akció lenni télen, mivel a Triumph prémiummárka az állítása szerint és nem is szeretnék átbaszni az ügyfeleket úgy, mint ahogyan a japán márkákat forgalmazók teszik (megveszed a mocit, majd ket hónap múlva akcióba mondjuk háromszázezerrel olcsóbban hirdetik). Hááát, én biztosan nem így csinálnám a helyükben.
Ha már angyalföldön jártunk, hát benéztünk a Karasna-ba is. A gyerek egyből birtokba vett egy Goldwing-et, mondanom se kell mennyire eltörpült három évesen a monstrumon ülve. Két perc múlva, már egy robogóról kellett lerángatni, így sajnos nem tudtam túl sok időt a kiállított hófehér CB1000R tanulmányozásával tölteni...
Ha új motor vásárlás, akkor fontos kérdés a hitel. A Karasna galériárára felsétálva az illetékestől érdeklődtem ezzel kapcsolatban és meglepődtem, hogy az Erste Leasing által ajánlott konstrukciók milyen magas THM-el rendelkeznek (én kb. 50%-os önrészre kértem ajánlatot, így négy éves futamidővel kb. 18%-ra jött ki a THM). A bankok ennyivel kockázatosabbnak tekintik a motorokat az autóknál? Pedig emlékszem, hogy több akciós hirdetést is láttam motorok esetén, ami egyjszámjegyű THM-et tartalmazott...
Miközben a hitelekről diskuráltunk, szóba került hogy nem rendelkezem túl nagy motoros tapasztalattal és a srác először finoman (figyelve a reakcióimat), majd határozattabban javasolta számomra, hogy ne akarjak ezres motort venni (pedig 5 méterre tőle ott csillogott a gyönyörű CB1000R). Mondta, hogy bár látszólag a saját boltját rontja ezzel, de szerintem hosszú távon az életben maradó ügyfelekre jobb építeni. Ennek fényében egy CBF600-at vagy egy CB600F Hornet-et ajánlott számomra, aztán majd eldönthetem mondjuk két év múlva, hogy akarok-e mégis nagyobb gépet.
Mivel olyan gondolatokat fogalmazott meg, amelyek bennem is folyamatosan örlődnek, így őszintén szólva jó volt hallani egy külső szemlélőtől. Hazafelé a kocsiban beszélhettünk erről beszélhettünk a nejemmel és végül abban maradtunk, hogy bár mindketten kicsit beleszerettünk a Sprint-be, nem fogunk ezres gépet venni...
Utolsó kommentek