A hétvégén sikerült egy kis időt szakítanom a Motorrevü júliusi számának tanulmányozására, nagyjából a háromnegyedét sikerült is átolvasnom. Apró örömöt éreztem, amikor a tartalomjegyzékben megpillantottam a Ducati 696 feliratot, hiszem az új Monster is szerepel az esélyesek között a listámon. Azonban az öröm nem tartott sokáig, mert a Norbert Kappes nevével fémjelzett írás azok közé tartozik, ami miatt már többször átfutatott az agyamon a magazinnak az újságosbódék polcain való pihentetése. Tudom, hogy átvett anyag, de akkor is…
A Ducati pénzügyi mérlegének szempontjából bevallottan a legfontosabb modellről van szó, így nincs is semmi csodálkoznivaló azon, hogy 150 újságírót tereltek össze spanyolországban. Bár ha belegondolok, Kappes közel háromnegyed oldalas írása felfogható egy rosszabb PR anyagnak (ennek szöges ellentéte a túragumikról szóló teszt). A szövegezésben egyetlen negatívumot sem említ meg, kizárólag egy táblázatban jelenik meg ebből kettő: a villa nem állítható és a műszereket nehéz levolvasni. Az utóbbi szerintem több parameter függvénye is lehet (pl. az adott újsgáíró magassága), de mivel egyáltalán nem tudunk meg semmit a nehézség mivoltáról, így ezt majd a személyes tapasztalat tudja alátámasztani vagy éppen cáfolni.Maga a cikk igencsak száraz, személytelen, ennél még a Ducati által kiadott sajtóanyag is több szenvedélyt hordoz magában. Nem igazán akarom ezt túlragozni, de számomra sokkal inkább vonzóak azok az írások, amelyek több személyes vonalat tartalmaznak. A Top Gear sem azért az egyik legnépszerűbb autos magazin a világon, mert autókat lehet benne látni…
De annyit azért sikerült megtudni a cikkből, hogy a combokat kevésbé kell már szélesre terpeszteni, mint az előző Monsterek esetén (ez számomra pozitívum). A lábtartók kicsit hátrébb kerültek, a kormányszög pedig 27 helyett 32 fokos lett, aminek köszönhetően szűkebb lett a fordulóköre a masinának. A 7 lóerővel izmosabb erőforrás pedig lágyabban veszi a gázt és nem igazán jellemzőek rá a terhelésváltási reakciók.
Ennyi, több infó sajnos nem nyerhető ki az anyagból... Többek között kiváncsi lettem volna még az összeszerelés minőségére, mivel tudomásom szerint ez régebben nem volt igazából erénye az olasz márkának. Vagy ha nem irt róla az újságiró, akkor ezzel nincs is gond? Remélem... Bár a szervizdíjakról szóló infók sem erősítik bennem a kényszert a vásárlásra.
Ducati-t szerintem a vásárlók nagy része a kéthengeres, semmi máshoz nem hasonlítható filing miatt és a Ducati életérzés miatt vásárol. Sajnos abből semmit nem sikerült megéreznem az újság letétele után, így kénytelen leszek más beszámolók után nézni... Vagy egyszerűen csak ilyen finom módon próbáltak lebeszélni egy Ducati Monster 696 birtoklásáról? Picit sikerült...
Utolsó kommentek