HTML

Újrakezdő

egy újrakezdő motoros gondolatai, tapasztalatai...

Utolsó kommentek

  • sztivo: Nos...nekem egy AGV S-4 Stealth sisakom van most. Sajnos azt kell mondjam, hogy ez lesz az utolsó ... (2013.01.07. 20:50) A Schuberth is leszerepelt
  • Andrewee: WOW. It's just awesome. I love this beautiful bike, i read about it and i hope the ride will be gr... (2011.12.10. 12:53) Vágyaim tárháza
  • divatmotoros: @MiTortent: Ezek szerint már csak kb. 9880 óra, és jön a siker. :) (2009.07.12. 10:00) Új szenvedély
  • MiTortent: a tehetségtelenek zenekarába simám beférek:-) Bár mint kiderült 10.000 óra gyakorlással minden leh... (2009.07.07. 12:20) Új szenvedély
  • divatmotoros: LOL... :)) divatmotoros.blog.hu/tags/progress Esetleg a blogoló, motorozó, későn zenélni kezdő te... (2009.06.20. 14:19) Új szenvedély
  • Utolsó 20

Google Reader hozzászólások

Címkék

1050 (2) akció (2) aoyama (1) aprilia (1) arai (2) balatonring (1) bamako (1) bmw (2) bőrruha (2) bukás (2) bukósisak (6) butterfly (1) cb1000r (2) corsa (2) csizma (1) diversion (2) dobogókő (1) ducati (2) dühöngés (1) egykerék (1) fazer (2) fun (1) fz6 (4) fz6r (1) grg270 (1) gsx r (3) gurulás (2) gyorshajtás (1) harley davidson (2) honda (7) hornet (1) ibanez (1) iridium (1) kesztyű (1) koptató (1) louis (1) marshall (1) mg15dfx (1) motogp (4) motorinfo (2) motorline (2) motorrevü (5) online (9) párkány (1) plexi (1) s1000rr (1) s800 (1) schuberth (3) schumacher (1) shark (4) sidi (2) spidi (2) sportmotor (1) sprint (2) st (2) superbike (5) suzuki (5) talma (1) talmácsi gábor (1) tartozékok (1) teszt (3) tesztmotor (3) totalbike (1) triumph (4) valentino rossi (1) vertigo (2) vfr1000 (1) vfr1200 (1) vfr800 (2) visegrád (1) v rod (1) xj6 (2) yamaha (9) Címkefelhő

Blogajánló

Nincs megjeleníthető elem

HTML

Motoros képek

2009.07.09. 12:57 MiTortent

Yamaha XJ6 - a japán gésa

A szabim alatt eszembe jutott a Yamaha XJ6 népszerűsítésére kitalált kampány, aminek keretében lehetőség van elvinni egy tesztvezetésre az új hatszázast és egy szerencsés saját garázsába is tolhatja szeptember végén (plusz havonta egy motoros kabátot is kisorsolnak). Gyorsan regisztráltam is magam az oldalon, majd az e-mailben kapott kóddal a zsebemben felpattantam a Fazer-re és elgurultam Hatmati Árpi Budaörsi úton lévő szalonjába (előtte azért egyeztettem velük, hogy nincs szükség előzetesen időpontot egyeztetni).


A gyors regisztráció (a kód, személyi és jogsi kell hozzá) közben megtudtam, hogy kb. 20 percre lehet elvinni az XJ6 puci változatát (bár engem jobban érdekelt volna a Diversion) ami nagyjából arra elég is volt, hogy megérezzem a különbségeket a saját motorommal szemben.

Az új design kifejezetten jól sikerült szerintem (ráadásul a tesztmotor sárga színe az egyik legjobb a palettán), egyedül az utaskapaszkodó funkcionalitása lett túlságosan feláldozva azon a bizonyos oltáron. Ráülve olyan érzés tört rám és menet közben is folyamatosan azt keltette, mintha kissebb lenne a sajátomnál, pedig a tengelytáv nem változott. De ami ennél még markánsabban kijött, az a nagyon könnyű kezelhetőség volt: elég volt szinte csak kicsit a kormányon tolni és már esett is be a kanyarba (feltételezésem szerint a keskenyebb, 160-as gumik „felelőlesek” ezért nagyrészt). Szinte nulla erőkifejtéssel lehet ezt a gépet dobálni egyik oldaláról a másikra, ami sok kezdő számára jelenhet nagy csábítást. Sok tesztben lehetett olvasni, hogy ez a blokk már érezhetően jobban tol alul, de én őszintén megvallva nem éreztem ezt a különbséget. Persze ebben közrejátszik, hogy a saját gépem 98 lóerejével szembe itt „csak” 78 áll rendelkezésre (na és a felhasználható fordulatszámtartomány is kissebb). Ebből viszont az is következik, hogy a gyengébb Fazerekkel összehasonlítva markánsabban kijönne a különbség.

A Fazerekre jellemző darabosabb váltó viszont a múltté és el lehet felejteni a váltásokkor hallható hangos csattanást is. Viszont ennél a gépnél is tapasztaltam, hogy vannak esetek amikor nem sikerült elsőre hármasba átpattintani a gépet. Negatívumként éltem meg azt is, hogy a hátsó fék abszolút nem esett nekem látra, de ezen azért egy kis állítással lehet segíteni. Tudom, hogy ízlések és pofonok, de én nagyon hiányoltam a szélvédelmet is. Az M7-M1 kivezető gurulva, már elég zavaró volt számomra a menetszél 130 környékén, pedig az én gépem sem ennek védelméről híres.

Összességében azt tudom mondani, hogy nagyon kellemes gép az új XJ6 a sikerével kapcsolatban egyedül az ára miatt vagyok szkeptikus, mert elég erős mezőnyben kell felvennie a versenyt ezen a téren is. Az általam kipróbált verzió jelenlegi ára 1 988 000 Ft, ami nagyjából annyi mint egy hatszázas Hornet-é vagy éppen egy idomos Kawasaki ER-6f is hazavihető ennyiért.

 

Szólj hozzá!

Címkék: teszt yamaha xj6 diversion


A bejegyzés trackback címe:

https://ujrakezdo.blog.hu/api/trackback/id/tr911236221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása