HTML

Újrakezdő

egy újrakezdő motoros gondolatai, tapasztalatai...

Utolsó kommentek

  • sztivo: Nos...nekem egy AGV S-4 Stealth sisakom van most. Sajnos azt kell mondjam, hogy ez lesz az utolsó ... (2013.01.07. 20:50) A Schuberth is leszerepelt
  • Andrewee: WOW. It's just awesome. I love this beautiful bike, i read about it and i hope the ride will be gr... (2011.12.10. 12:53) Vágyaim tárháza
  • divatmotoros: @MiTortent: Ezek szerint már csak kb. 9880 óra, és jön a siker. :) (2009.07.12. 10:00) Új szenvedély
  • MiTortent: a tehetségtelenek zenekarába simám beférek:-) Bár mint kiderült 10.000 óra gyakorlással minden leh... (2009.07.07. 12:20) Új szenvedély
  • divatmotoros: LOL... :)) divatmotoros.blog.hu/tags/progress Esetleg a blogoló, motorozó, későn zenélni kezdő te... (2009.06.20. 14:19) Új szenvedély
  • Utolsó 20

Google Reader hozzászólások

Címkék

1050 (2) akció (2) aoyama (1) aprilia (1) arai (2) balatonring (1) bamako (1) bmw (2) bőrruha (2) bukás (2) bukósisak (6) butterfly (1) cb1000r (2) corsa (2) csizma (1) diversion (2) dobogókő (1) ducati (2) dühöngés (1) egykerék (1) fazer (2) fun (1) fz6 (4) fz6r (1) grg270 (1) gsx r (3) gurulás (2) gyorshajtás (1) harley davidson (2) honda (7) hornet (1) ibanez (1) iridium (1) kesztyű (1) koptató (1) louis (1) marshall (1) mg15dfx (1) motogp (4) motorinfo (2) motorline (2) motorrevü (5) online (9) párkány (1) plexi (1) s1000rr (1) s800 (1) schuberth (3) schumacher (1) shark (4) sidi (2) spidi (2) sportmotor (1) sprint (2) st (2) superbike (5) suzuki (5) talma (1) talmácsi gábor (1) tartozékok (1) teszt (3) tesztmotor (3) totalbike (1) triumph (4) valentino rossi (1) vertigo (2) vfr1000 (1) vfr1200 (1) vfr800 (2) visegrád (1) v rod (1) xj6 (2) yamaha (9) Címkefelhő

Blogajánló

Nincs megjeleníthető elem

HTML

Motoros képek

2008.11.01. 14:56 MiTortent

A Schuberth is leszerepelt

Már két korábbi bejegyzésemben is megemlékeztem az angol komrámy által létrehozott SHARP programról, ami a bukósisakok NCAP tesztjeként írható le legyegyszerűbben. A mostani, egyben harmadik poszt apropójául két dolog is szolgált. Az egyik, hogy a novemberi magyar Superbike magazin is foglalkozik a témával, a másik pedig az, hogy a SHARP holnapján újabb sisakok teszteredményei kerültek ki, melyek közül az egyik engem is nagyon szíven talált. De ne rohanjunk ennyire előre...



Mint ahogyan várható volt (hasonlóan az NCAP tesztek első eredményeihez), sok olyan tyúkszemre taposott rá a SHARP ami nem fejltétlenül váltott ki sok emberből lelkesedést, ráadásul ezzel üzleti érdekeket is elég erősen megsértett. Ez csak fokozódik azzal a ténnyel, hogy több, igen jónevű (és egyben ellég borsos árú) gyártó (Arai, Shoei) igencsak leszerepelt a teszteken. Nem tudok és nem is akarok döntőbíró lenni ebben, de ahogy a mondás tartja, nem zörög a haraszt...

A Superbike egy hónapokkal ezelőtt megjelent angol anyagot porolt le (a fordító legalább arra vehette volna a fáradtságot, hogy úgy fogalmazza át az anyagot, hogy ne derüljön ki mennyire régi anyagról van szó), ami négy oldalon keresztül nagyjából arról szól, hogy miért szar a SHARP teszt. Szerintem a felsorakoztatott érvek nagyjából egy jó jövőképet tudnak adni a tesztrendszer továbbfejlesztésére, de semmiképpen nem annak életképtelenségét támasztják alá (mint ahogyan azt a cikk akarja mutatni). Természetesen mindent a maga helyén kell kezelni, egy motoros szaklaptól sem lehet elvárni az objektivitást (ha valaki hosszú évek óta olvassa az angol magazon magyar változatát, akkor tudja miről beszélek).

Ha a magyar kormány helyében lennék, akkor leraknék az európai illetékesek asztalára egy vaskos dossziét ami a SHARP rendszer hibáit kijavítva, figyelembe véve a kritikus hangokat (kiszűrve belőle az üzleti zajt), átvéve a meglévő tesztrendszerek erősségeit taglalná, hogy milyen fontos lenne egy egységes, mindenki számára könnyen érthető rendszer bevezetése a bukósisakokkal kapcsolatban az únión belül (elég csak arra gondolni, hogy milyen szigorú számokat próbálnak számonkérni a vezetők az egyes országokban a halálos balesetek csökkenésével kapcsolatban). A SHARP-al ellentétben publikálnám a tesztjegyzőkönyveket (érdekes, hogy ennek hiányát meg sem említi a Superbike magazin), fotókat stb. Így tényleg egy olyan rendszer nőhetne fel, amit az autógyártókhoz hasonlóan a bukógyártók és forgalmazók is hirdethetnének reklámjaikban. Na és milyen szép lenne ha ezeket a teszteket hazánkban végeznék el, ezzel munkahelyeket teremtve... De tudomásul kell venni, hogy az ilyen tesztek eredményei áldozatokat is követelnek, néhány korona a földre hullik.

Na és jöjjön az ominózus lista, a legújabb fejfedőkröl, ami legelőször tartalmaz mindössze egy csillagot elért bukósisakot is:

AGV S-4 Stealth rating - 5 stars
Bell M4R rating - 5 stars
Buell Turbulen rating - 5 stars
Caberg V2R rating - 5 stars
Duchinni D801 rating - 4 stars
Duchinni D801 rating - 4 stars
KBC Force RR rating - 1 stars
Lazer Vertigo rating - 4 stars
Marushin RS1 Carbon rating - 5 stars
ROOF Daytona rating - 3 stars
Schuberth S1 Pro rating - 2 stars
VIPER RS 40 rating - 3 stars
VIPER RS 66 rating - 3 stars


Ha valaki olvasgatja ezt a blogot, akkor tudja, hogy éppen egy Schuberth S1 Pro beszérzését terveztem el pár hónapja és a fenti lista tükrében finoman szólva is elkeseredtem. Azt hiszem újra megnézem a beépített napellenzővel rendelkező bukók piacát és kiváncsi vagyok, a két csillag tudatában most másként döntök-e.

Ja és még egy kicsit visszatérve Superbike magazinhoz: már az októberi számaban nagy örömmel közölte a főszerkesztői köszöntőben Norbi, hogy megújult a weboldaluk. Akkor még csak mosolyogtam rajta, hogy picit elsiette ezt a dolgot, mert az újság megjelenésekor még mindig a régi, siralmas oldal fogadta a látogatókat. Mint ahogyan a mai napig is... Pedig a novemberi számban már két oldalon is hirdetik az új oldalukat, melyikből az egyen képernyőkép is van a megújult honlapról. De a kép elkészítésénél még arra sem figyeltek oda, hogy ne legyen rajta mindenféle "teszt1", "teszt2" felirat...

4 komment

Címkék: superbike bukósisak schuberth


A bejegyzés trackback címe:

https://ujrakezdo.blog.hu/api/trackback/id/tr18743914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donkartacs 2008.11.08. 10:29:46

Ez a teszt oldal egy nagy szar ha annyira szar lenne a Schuberth akkor nem választanák annyian! Ne foglalkozz vele vedd meg nyugodtan haveromnak van ha megtehetem majd én is azt veszek! Szélzajban kényelemben k..rva jó próbálj fel egyett és hajrá!

Dzsánni 2008.11.08. 21:22:04

A júniusi Motorrevüben volt néhány napszemcsis bukósisak tesztje, ott nagyon jó eredményt ért el a Schuberth, meg pl a HJC IS-16. Ezen a teszten mindkét bukó 2 csillagot kapott. Na most akkor kinek kell hinni? ( teszt1 : www.euromotor.hu/files/motorrad%20teszt%202.pdf
teszt2: www.euromotor.hu/files/motorrad%20teszt%201.pdf )

MiTortent · http://mitortent.hu 2008.11.09. 21:01:06

Én is a Motorrevüben figyeltem fel igazán a Schuberthre. A Sharp teszteket igazából addig nem igazán tudom komolyan venni, amíg a tesztek eredményeit nem publikálják. Addig csak vaktában (vagy jól felfogott érdekek szerint) osztogatott dolognak tűnik...

sztivo 2013.01.07. 20:50:01

Nos...nekem egy AGV S-4 Stealth sisakom van most. Sajnos azt kell mondjam, hogy ez lesz az utolsó AGV sisakom! Baromi kényelmes és nagyon könnyű. DE!!! Rettentően zajos, huzatos, a karc- és páramentes plexi karcolódik és párásodik. A napellenző mechanikája egyenesen gyatra. A töréstesztje elképzelhető, hogy remek, de ez még nem minden... Egy márkatársamnak Schubertje van, ő nagyon szereti...
süti beállítások módosítása