HTML

Újrakezdő

egy újrakezdő motoros gondolatai, tapasztalatai...

Utolsó kommentek

  • sztivo: Nos...nekem egy AGV S-4 Stealth sisakom van most. Sajnos azt kell mondjam, hogy ez lesz az utolsó ... (2013.01.07. 20:50) A Schuberth is leszerepelt
  • Andrewee: WOW. It's just awesome. I love this beautiful bike, i read about it and i hope the ride will be gr... (2011.12.10. 12:53) Vágyaim tárháza
  • divatmotoros: @MiTortent: Ezek szerint már csak kb. 9880 óra, és jön a siker. :) (2009.07.12. 10:00) Új szenvedély
  • MiTortent: a tehetségtelenek zenekarába simám beférek:-) Bár mint kiderült 10.000 óra gyakorlással minden leh... (2009.07.07. 12:20) Új szenvedély
  • divatmotoros: LOL... :)) divatmotoros.blog.hu/tags/progress Esetleg a blogoló, motorozó, későn zenélni kezdő te... (2009.06.20. 14:19) Új szenvedély
  • Utolsó 20

Google Reader hozzászólások

Címkék

1050 (2) akció (2) aoyama (1) aprilia (1) arai (2) balatonring (1) bamako (1) bmw (2) bőrruha (2) bukás (2) bukósisak (6) butterfly (1) cb1000r (2) corsa (2) csizma (1) diversion (2) dobogókő (1) ducati (2) dühöngés (1) egykerék (1) fazer (2) fun (1) fz6 (4) fz6r (1) grg270 (1) gsx r (3) gurulás (2) gyorshajtás (1) harley davidson (2) honda (7) hornet (1) ibanez (1) iridium (1) kesztyű (1) koptató (1) louis (1) marshall (1) mg15dfx (1) motogp (4) motorinfo (2) motorline (2) motorrevü (5) online (9) párkány (1) plexi (1) s1000rr (1) s800 (1) schuberth (3) schumacher (1) shark (4) sidi (2) spidi (2) sportmotor (1) sprint (2) st (2) superbike (5) suzuki (5) talma (1) talmácsi gábor (1) tartozékok (1) teszt (3) tesztmotor (3) totalbike (1) triumph (4) valentino rossi (1) vertigo (2) vfr1000 (1) vfr1200 (1) vfr800 (2) visegrád (1) v rod (1) xj6 (2) yamaha (9) Címkefelhő

Blogajánló

Nincs megjeleníthető elem

HTML

Motoros képek

2008.06.13. 09:56 MiTortent

Bukósisakok tesztje

Arai RX-7Azt gondolom, hogy a motor mellett az egyik legfontosabb dolog a megfelelő védőfelszerelés kiválasztása, elég csak a szezon beköszöntével megszaporodó motoros balesetekkel kapcsolatos napi híráradatra gondolni...

A Motorrevü dicséretes módon az elmúlt időben több tesztet is végzett bukósisakokkal kapcsolatban és tesztmetódusok részletes leírása mellett az eredményeket is leközölte. Az angol hatóságok is igen fontosnak tartják ezt a kérdést, mivel náluk is több száz ember veszíti életét motorkerékpáron évente. Bár elvileg jelenleg is szabványok határozzák meg a bukók kialakításával kapcsolatos követelményeket, de szerintük ez nem elégséges a könnyű tájékozódáshoz. Emiatt tavaly novemberben a NEC Show keretében meghirdették a SHARP (Safety Helmet Assessment and Rating Programme) névre keresztelt programjukat, aminek keretében az idei évben elkezdték tesztelni a szigetországban kapható fejfedőket és egy öt csillagos rendszerben értékelni, ezzel megkönnyítve a döntéshozatalt.



Az első eredményeket most hozták nyilvánosságra, egyelőre még viszonylag kevés bukó (azon belül is csak zártak) szerepel a listán, de a következő hónapokban szeretnék az összes kint kapható sisakot letesztelni. Az egészhez egy igen könnyen kezelhető honlapot is összedobtak a srácok, ahol több kritérium alapján viszonylag gyorsan ki tudjuk választani a nekünk legjobban megfelelő fejfedőt.

Az oldalon egyébként leirják, hogy milyen metodológia szerint végzik a teszteket és egy 2001-es tanulmány alapján azt is bemutatják, hogy például milyen irányból érkeztek a balesetek során leginkább a sérülések (53%-al az oldalirányú vezeti a listát).

Azért ha végignézzük a listát, találkozhatunk meglepő eredményekkel. Például az Arai, nem éppen az olcsó kategóriába tartozó, csúcssisakja (Arai RX-7) csupán három csillagot tudott bezsebelni, míg az általam régen használt Shark S500 négyet. A legmagasabb minősítést, azaz öt csillagot csupán hat modellnek sikerült elérnie, ráadásul ezek árfekvése igen széles skálán mozog.



Ha megnézzük egy adott sisak oldalát, akkor ott a hangzatos “Test Results” szerepel fejlécként, de maga az eredmény kimerül a csillagok számának megjelenítésében, míg a tényleges eredményeket nem teszik nyilvánossá… Azt is furcsállom, hogy több sisak esetén (pl. az említett Arai RX-7) a súlyt sem irták ki, míg több másiknál igen. De plusz pont nekik azért, hogy próbálják mindig feltünteni az adott modellhez tartozó weboldalt is, ahol bővebb információkhoz tudunk jutni. Szerintem ha az Euro NCAP oldalán található részletességű adatlappal szolgálnának majd, akkor nyugodtan hátradölhetnek a tökéletesen elvégzett munka tudatával a lelkükben.

Összességében azt kell mondjam (bár nem tudom megitélni a teszt hitelességét), hogy dicséretes a kezdeményezés és az összedobott oldal, tényleges segítség lehet számomra a jövőbeli sisakom kiválasztásához…

AGV Airtech rating - 4 stars
AGV K Series rating - 3 stars
AGV S-4 rating - 5 stars
AGV Ti Tech rating - 4 stars
Airoh Leox rating - 3 stars
Airoh Speed Fire rating - 4 stars
Arai RX-7 rating - 3 stars
Arai Condor rating - 2 stars
Arai GP5x rating - 5 stars
Arai Viper GT rating - 3 stars
Arai Astro rating - 3 stars
Arashi Viper rating - 4 stars
Bell M1 rating - 5 stars
Box BX4 rating - 2 stars
Box BX2 rating - 4 stars
Grex R1 rating - 4 stars
Grex RF2 rating - 4 stars
HJC HQ-1 rating - 5 stars
HJC CS-12 rating - 2 stars
HJC FG-14 rating - 3 stars
HJC CL-ST rating - 3 stars
HJC FS-10 rating - 3 stars
HJC FG-15 rating - 4 stars
HJC IS-16 rating - 2 stars
KBC VR2R rating - 2 stars
KBC VR1-X rating - 3 stars
Lazer Fibre Pro rating - 4 stars
Lazer LZ6 rating - 5 stars
Lazer Tornado rating - 2 stars
Lazer Fibre D1 rating - 4 stars
Nitro N810VX rating - 4 stars
Nitro N820VX rating - 4 stars
Nitro N330VX rating - 2 stars
Nitro N755VX rating - 4 stars
Nitro N1430VX rating - 4 stars
Nitro N1600 VN rating - 4 stars
Nolan N62 rating - 4 stars
Nolan N84 rating - 4 stars
Premier Monza rating - 4 stars
Roof RO10 Diversion rating - 4 stars
RST Racevent rating - 3 stars
RST Cobra Vent rating - 4 stars
Scorpion EXO-700 rating - 4 stars
Shark RSR2 rating - 5 stars
Shark S500 rating - 4 stars
Shark RSF 2i rating - 4 stars
Shark RSI rating - 4 stars
Shark S800 rating - 4 stars
Shoei Raid II rating - 4 stars
Shoei XR-1000 rating - 3 stars
Shoei X-Spirit rating - 4 stars
Suomy Extreme rating - 3 stars
Suomy Gunwind rating - 3 stars
Suomy Spec 1R rating - 3 stars
Takachi TK-30 rating - 2 stars
Urban N20 rating - 3 stars
Vemar VSREV rating - 2 stars
Vemar TAI2K rating - 3 stars
X-Lite X601 rating - 4 stars
X-Lite X602 rating - 4 stars
X-Lite X701 rating - 4 stars
X-Lite X801 rating - 4 stars

Szólj hozzá!

Címkék: teszt bukósisak


A bejegyzés trackback címe:

https://ujrakezdo.blog.hu/api/trackback/id/tr56517838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása